Communicatietrends
Huis-aan-huis-folder versterkt het effect van tv-reclame
Huis-aan-huis-folder versterkt het effect van tv-reclame
De huis-aan-huis-folder is alive and kicking. Geliefd bij de consument en voor de adverteerder supereffectief. Wie zijn of haar marketing effectiever wil maken, en dat wil je, kan niet zonder een folder. Hieronder zetten we de zeven grote voordelen van de folder op een rij.
De huis-aan-huis-folder is alive and kicking. Geliefd bij de consument en voor de adverteerder supereffectief. Wie zijn of haar marketing effectiever wil maken, en dat wil je, kan niet zonder een folder. Hieronder zetten we de zeven grote voordelen van de folder op een rij.
Huis-aan-huis-folder versterkt het effect van tv-reclame
De huis-aan-huis-folder is alive and kicking. Geliefd bij de consument en voor de adverteerder supereffectief. Wie zijn of haar marketing effectiever wil maken, en dat wil je, kan niet zonder een folder. Hieronder zetten we de zeven grote voordelen van de folder op een rij.
Multicopy Amsterdam Centrum
- Stekkenbergweg 5
- 1105 AH Amsterdam
- amsterdamcentrum@multicopy.nl
- KVK: 34207915
- Bekijk route
Neem contact op via: 020-6709200
Gesloten
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- Gesloten
- Gesloten
1. Huis-aan-huis-folder versterkt het effect van tv-reclame.
Kort door de bocht: TV appelleert meer aan de emotie, folders meer aan het verstand. Daardoor is de huis-aan-huis-folder een perfecte aanvulling op tv-reclame. Dat blijkt uit kwalitatief onderzoek van onderzoeksbureau ST&T met eye tracking-software en EEG neuromarketing-onderzoek. Mensen werden dus niet gevraag naar hun voorkeuren en gedrag, maar de onderzoekers keken naar hun hersenactiviteit en kijkpatronen. Zo vonden de onderzoekers een interessant interactie-effect bij de inzet van beide middelen. Als mensen een aanbieding eerst in de folder zien en vervolgens op televisie, vinden zij de aanbieding nog interessanter.
2. Folderaanbiedingen blijven beter hangen.
Aanbiedingen in een huis-aan-huis-folder worden in het brein van de consument bewuster en actiever verwerkt dan commercials op tv. Ook al vinden mensen televisie kijken leuker, informatie in een folder blijft beter hangen. De geheugenactiviteit krijgt echt een slinger van een folder.
3. Bij het kijken in een folder is er meer geheugenactivatie.
Folders worden in het brein van de consument bewuster en actiever verwerkt dan tv-reclame.
4. Mensen vinden het fijn om een folderpakket uit te pakken.
Een pakket folders werkt als een cadeautje. Mensen halen het plastic eraf en gaan vervolgens selecteren. Die folder wel, die niet, die wel en die ook, en die wordt direct opzijgelegd. Mensen zien het selecteren als een uitpakparty. Die bewuste keuzes maken dat mensen echt bewust met folders bezig zijn. Niet verwonderlijk dus dat de aanbiedingen in een huis-aan-huis-folder veel bewuster worden opgeslagen.
5. Folders die opvallen worden beter gelezen.
Er blijkt veel verschil in aantrekkingskracht van folders. Duidelijk en aantrekkelijk opgemaakte folders worden eerder en beter bekeken en krijgen meer en langer aandacht. Zeker als er op een cover of pagina wordt ingezet op één onderwerp of product krijgt die huis-aan-huis-folder meer aandacht.
6. Folders zijn eenvoudig te verwerken.
Mensen lezen graag folders. Folders zijn ook makkelijk te verwerken: er staat over het algemeen weinig tekst in en er staan veel plaatjes en foto’s in. De zinnen zijn kort of bestaan slechts uit één woord. De ideale combinatie dus voor de meeste Nederlanders.
7. Timing in de marketingmix is van belang.
Voer je campagne op televisie? Vergeet de huis-aan-huis-folder niet. Zorg ook dat je aanbiedingen ook terugkomen in folders die in dezelfde week worden verspreid.