Communicatietrends
Waarom promotieartikelen beter werken dan tv en online
Waarom promotieartikelen beter werken dan tv en online
Die USB-stick, die vulpen en voetbal die je kreeg van relaties zijn effectiever dan welke vorm van reclame ook. Bereik en attentiewaarde van promotieartikelen ligt 15 tot 50% hoger dan andere veelgebruikte media.
Die USB-stick, die vulpen en voetbal die je kreeg van relaties zijn effectiever dan welke vorm van reclame ook. Bereik en attentiewaarde van promotieartikelen ligt 15 tot 50% hoger dan andere veelgebruikte media.
Waarom promotieartikelen beter werken dan tv en online
Die USB-stick, die vulpen en voetbal die je kreeg van relaties zijn effectiever dan welke vorm van reclame ook. Bereik en attentiewaarde van promotieartikelen ligt 15 tot 50% hoger dan andere veelgebruikte media.
Multicopy Dronten
- De Dommel 10 A
- 8253 PL Dronten
- dronten@multicopy.nl
- KVK: 51441020
- Bekijk route
Neem contact op via: 0321-386644
09:00 - 16:00
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 09:00 - 16:00
- 09:00 - 16:00
- 09:00 - 16:00
- 09:00 - 16:00
- 09:00 - 15:00
- Gesloten
- Gesloten
Je gebruikt een USB-stick van 3FM, een notitieblokje van The USP Company, een Victorinox-zakmes van DAF Amsterdam. Ze zijn onderdeel van jouw leven. Je gebruikt ze dagelijks. Promotieartikelen en relatiegeschenken hebben een bereik waar tv, printtitels en online media jaloers op zijn.
De gebruikswaarde is groot, en de herinneringswaarde van promotieartikelen is ook heel hoog. Meer dan 50% weet het bedrijf of merk nog van wie zij het voorwerp kregen. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek onder 2000 consumenten, van wie 90% in het bezit is van een of meer promotionele items. Ter vergelijking: merkherinnering bij Tv-reclame is slechts 28% en bij radiocommercials 38%.
Enorm bereik
Uit een ander onderzoek onder 15.000 respondenten die in het afgelopen jaar promotieartikelen ontvingen, blijkt dat zelfs 83% nog weet van wie zij het kregen. En 75% kan ook nog reproduceren wat de onderliggende boodschap is. Bij Tv-reclame herinnert zich slechts 67% de afzender en 63% kan zich de inhoud herinneren.
Bij advertenties in printmedia is het 60% respectievelijk 63% en bij online-advertenties 31% en 35%.
Bereik en attentie/herinneringswaarde van promo-items is dus 15 tot 50% hoger dan andere veelgebruikte media.
Positiever
Ontvangers van promo-artikelen zoals sleutelhangers, pennen en USB-sticks denken ook positiever over bedrijven waarvan ze die kregen. 61% zegt erdoor aangemoedigd te worden om de producten/diensten van die bedrijven te checken.
En voor nog-geen-klanten geldt dat bijna 80% zegt dat ze overwegen zaken te gaan doen met het bedrijf of het merk kopen waarvan ze promotionele items ontvingen.
Wie geeft, ontvangt, zegt een oude wijsheid. Dat gaat zeker op voor promogifts: je krijgt er veel voor terug, namelijk een enorm bereik, veel sympathie en ongekende herinneringswaarde.
Flexibel budget
Nog een groot voordeel: promotionele producten zijn door iedereen in te zetten, of u nu slechts een handvol euro’s te besteden hebt of een miljoen. Een prijsflexibeler medium is moeilijker te vinden.