Communicatietrends
Waarom jouw auto je beste reclamemedium is, in 7 punten
Waarom jouw auto je beste reclamemedium is, in 7 punten
Als je bedrijf personenauto’s, busjes of vrachtauto’s heeft, is het aan te raden om deze niet alleen als vervoersmiddel maar ook als reclamemedium in te zetten. Het worden jouw eigen rijdende billboards die reclame maken voor jouw bedrijf. Reclame die alleen maar voordelen biedt: hij is niet wegklikbaar dus niet te missen, efficiënt, effectief en bovendien zet je jezelf regionaal en lokaal extra goed op de kaart. Alle voordelen van auto-reclame in 7 punten.
Als je bedrijf personenauto’s, busjes of vrachtauto’s heeft, is het aan te raden om deze niet alleen als vervoersmiddel maar ook als reclamemedium in te zetten. Het worden jouw eigen rijdende billboards die reclame maken voor jouw bedrijf. Reclame die alleen maar voordelen biedt: hij is niet wegklikbaar dus niet te missen, efficiënt, effectief en bovendien zet je jezelf regionaal en lokaal extra goed op de kaart. Alle voordelen van auto-reclame in 7 punten.
Waarom jouw auto je beste reclamemedium is, in 7 punten
Als je bedrijf personenauto’s, busjes of vrachtauto’s heeft, is het aan te raden om deze niet alleen als vervoersmiddel maar ook als reclamemedium in te zetten. Het worden jouw eigen rijdende billboards die reclame maken voor jouw bedrijf. Reclame die alleen maar voordelen biedt: hij is niet wegklikbaar dus niet te missen, efficiënt, effectief en bovendien zet je jezelf regionaal en lokaal extra goed op de kaart. Alle voordelen van auto-reclame in 7 punten.
Multicopy Maarssenbroek Lage Weide
- Maarssenbroeksedijk 17a
- 3542 DL Utrecht
- maarssenbroek@multicopy.nl
- KVK: 30095172
- Bekijk route
Neem contact op via: 030-2470060
Gesloten
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- Gesloten
- Gesloten
1. Buitenreclame rukt op en dat is niet voor niets.
Er komt steeds meer buitenreclame, ook van een letterlijk hoger niveau nu er steeds meer snelwegmasten langs de A-wegen worden neergezet. Naast de meer traditionele vormen zoals abri’s, lichtbakken en billboards is ook vrachtautoreclame in opkomst. Buitenreclame is nu eenmaal niet wegklikbaar en dankzij de hoge filedruk is je bereik nog hoger.
Verschillende media-exploitanten bieden letterlijke rondjes Nederland aan door ruimte achterop of op de zijkant van vrachtwagens te verhuren. Als telecombedrijf, verzekeraar of energiebedrijf ben je gegarandeerd van een groot bereik. Je komt onontkoombaar op ooghoogte en op groot formaat onder de aandacht van heel veel automobilisten. Daaronder vind je zowel consumenten en eindgebruikers maar ook heel veel zakelijke beslissers, die nu eenmaal veel autokilometers maken. De contactkans is maximaal.
2. Mis geen kansen, maak gebruik van je eigen auto als reclamemedium.
Als jouw bedrijf over eigen vrachtauto’s beschikt of jouw medewerkers in auto’s of servicewagens of bestelauto’s van de zaak, heb je zelf ook een reclamemedium in huis met ongekend bereik. Dat vergeten ondernemers nog weleens. Natuurlijk zijn vrachtwagens dankzij hun formaat in het voordeel. Denk aan de koeienletters van Action, de spectaculaire visuals van Heineken en de grappige slogan ‘Ik ben een enorme aanhanger van Bolletje’ op de zijkant van een truckaanhanger van Bolletje.
Maar ook reclame van jouw eigen bedrijf op bestelbusjes of personenauto’s kan goed opvallen. Dan moet je het wel goed aanpakken, en het liefste een professionele ontwerper, en beletteraar of carwrapper inschakelen.
Als jouw bedrijfsnaam of merknaam goed leesbaar is, en je huisstijl aantrekkelijk en herkenbaar is uitgevoerd, profiteer je van een maximaal bereik – honderdduizenden views per maand, dus miljoenen per jaar – tegen minimale kosten. Je betaalt namelijk niets voor het bereik van je eigen vervoersmiddelen.
3. Helemaal veel bereik in je eigen regio.
Het mooie is dat als je vooral in je eigen regio meer bereik wilt opbouwen je juist het maximale aantal contactmomenten realiseert in je eigen omgeving. Een uitkomst als je een vooral lokaal opererend bedrijf hebt, zoals een schoonmaakbedrijf, autobedrijf, glazenwasbedrijf, sportschool of schoonheidssalon.
4. Je investering is laag.
Autobelettering, bestickering of wrapping in je eigen kleur en huisstijl hoeft niet duur te zijn. Voor een fractie van de kosten van een dure video- of social media-reclamecampagne voer je je eigen dagelijkse reclamecampagne buiten op straat.
5. Val extra op met lifesize fullcolour afbeeldingen.
Wat Heineken kan met zijn grote visuals kun jij ook op je auto. Je kunt desgewenst de zijramen en achterruiten van je auto meenemen voor een extra grote visual, omdat dankzij speciale raamfolies het zicht naar buiten onbelemmerd blijft.
6. Carwrapping is goedkoper dan opnieuw spuiten.
Zeker als je van plan bent om je auto geheel in de kleur van je huisstijl uit te laten voeren, is carwrapping – het volledig ‘inpakken’ van je auto met speciale zelfklevende folie – goedkoper dan hem te laten spuiten in een spuitcabine. Zo’n wrap gaat jaren mee.
Als je na afloop van het leasecontract of zelf bepaalde economische levensduur je auto weer wegdoet kan de tijdelijke wrapping gemakkelijk weer worden verwijderd. Groot voordeel: de oorspronkelijke lak van je auto ziet er nog steeds uit om door een ringetje te halen. Dat beïnvloedt de restwaarde heel positief.
7. Magneetstickers zijn een goede tijdelijke oplossing.
Voor kortdurende acties waarbij je veel mensen in korte tijd wilt bereiken zijn magneetstickers een uitgelezen optie. Magneetstickers zijn ook in alle kleuren en fullcolour te bedrukken en zijn snel en eenvoudig op je auto aan te brengen en ook weer te verwijderen zonder schade. Bijkomend voordeel: je kunt je reclame er voor het weekend afhalen als je de auto nodig hebt voor een rit waarbij je liever zonder reclame rondrijdt.