Communicatietrends
8 Manieren om je winkel aantrekkelijker te maken
8 Manieren om je winkel aantrekkelijker te maken
Online chatten, internetcontact en cyberseks kan heel leuk zijn, maar het haalt het allemaal niet bij echte seks. Zo is ook online winkelen maar behelpen. Mensen shoppen liever in een echte winkel, waar ze kunnen zien, voelen, ruiken en proeven. 8 Manieren om dat te stimuleren.Spullen kopen is net seks. Het is een emotioneel proces. Mensen willen dingen zien maar ook voelen, ruiken en proeven. Daarom beginnen steeds meer online winkels een fysieke winkel, zoals Coolblue en Bax-Shop. ‘Brick is the new Black’, zeggen ze in de VS. De combinatie van een stenen winkel met een online webshop heeft de toekomst.
Online chatten, internetcontact en cyberseks kan heel leuk zijn, maar het haalt het allemaal niet bij echte seks. Zo is ook online winkelen maar behelpen. Mensen shoppen liever in een echte winkel, waar ze kunnen zien, voelen, ruiken en proeven. 8 Manieren om dat te stimuleren.Spullen kopen is net seks. Het is een emotioneel proces. Mensen willen dingen zien maar ook voelen, ruiken en proeven. Daarom beginnen steeds meer online winkels een fysieke winkel, zoals Coolblue en Bax-Shop. ‘Brick is the new Black’, zeggen ze in de VS. De combinatie van een stenen winkel met een online webshop heeft de toekomst.
8 Manieren om je winkel aantrekkelijker te maken
Online chatten, internetcontact en cyberseks kan heel leuk zijn, maar het haalt het allemaal niet bij echte seks. Zo is ook online winkelen maar behelpen. Mensen shoppen liever in een echte winkel, waar ze kunnen zien, voelen, ruiken en proeven. 8 Manieren om dat te stimuleren.Spullen kopen is net seks. Het is een emotioneel proces. Mensen willen dingen zien maar ook voelen, ruiken en proeven. Daarom beginnen steeds meer online winkels een fysieke winkel, zoals Coolblue en Bax-Shop. ‘Brick is the new Black’, zeggen ze in de VS. De combinatie van een stenen winkel met een online webshop heeft de toekomst.
Multicopy Schiedam
- Jan van Galenstraat 27 AB
- 3115 JG Schiedam
- schiedam@multicopy.nl
- KVK: 66884349
- Bekijk route
Neem contact op via: 010-4271986
09:00 - 17:00
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 17:00
- 09:00 - 12:00
- Gesloten
- Gesloten
En als je als winkelier een beetje inspeelt op de eigentijdse behoefte van consumenten zijn er genoeg kansen in de winkelstraat. Je hoeft niet per se zo groot te worden als Primark, Flying Tiger, Action of Rituals. Als je maar aanvoelt wat mensen willen, en dat is zien, voelen, aanraken, proeven.
Van online webshops naar een fysieke winkel
Waar tot voor kort mensen zich in winkels oriënteerden en vervolgens online kochten is nu een omgekeerde trend gangbaar: klanten oriënteren zich op het internet en kopen offline. In een échte winkel dus.
Daarom wordt service, deskundig advies en echt vriendelijk gedrag van verkoopmedewerkers belangrijker dan prijs, korting, acties en aanbiedingen.
Acht tips
Maar een glimlach en kennis zijn niet genoeg. Je kunt niet zonder de juiste technologie. Hieronder acht tips om je winkel, café, restaurant of welke andere zaak dan ook naar een hoger level te brengen.
- Rust je verkoopmedewerkers uit met tablets.
Daarop kunnen zij snel zien wat de prijs is bij de concurrentie, ze kunnen relevante reviews opzoeken, productinformatie laten zien, of de klant verwijzen naar het filiaal dat die wél in huis heeft. Als je direct de voorraad kunt controleren zonder bij de klant weg te lopen zal die klant ook minder geneigd zijn de winkel uit te lopen. En verkoopmedewerkers die ven niets te doen hebben, kunnen even checken hoeveel ze vorige week om deze tijd verkochten of zich even verdiepen in prijzen, producten en specificaties etc.
- Met zo’n eigen tablet of phablet kunnen verkoopmedewerkers ook producten die niet in voorraad zijn makkelijk bestellen.
Een kledingwinkel heeft je maat of een bepaalde kleur niet in huis? Dan bestelt het personeel het jasje of shirt simpel via hun webshop. Jij betaalt en krijgt het shirt of jasje binnen enkele dagen thuisbezorgd.
- Een kapper gebruikt zijn iPad om voor-en-na-foto’s te maken van zijn klanten.
Hij legt er ook dossiers van aan, en dat betekent extra klantenbinding. Jij kunt ook thuis – met een wachtwoord – die foto’s bekijken via zijn website.
- Gebruik interactieve schermen op de winkelvloer die klanten naar de juiste plek in de winkel leiden.
Een soort plattegrond dus, maar dan gebruikersvriendelijk. Denk ook aan de typische, ouderwetse V&D-inhoudsopgave naast de roltrap, maar dan interactief en persoonlijk, eentje die werkt op basis van wat de klant zoekt.
- Hang een virtuele spiegel op, al dan niet in een paskamer.
Als modezaak hoef je niet alles in huis te hebben, de klant kan alles eindeloos combineren.
- Hang touchscreens in de winkel waarop het hele assortiment te zien is.
Je kunt ook denken aan internetkiosken, waarop de klant alles ook online kan bestellen. Bedenk wel dat steeds meer mensen online aankopen doen met hun mobieltje. Dat scherm dat jij neerzet in de winkel zit in feite al in hun tas of jaszak.
- Zeker jongeren kijken meer naar filmpjes op YouTube dan naar televisie.
Maak daar gebruik van. Open een eigen YouTube-kanaal (net zo eenvoudig als een mailtje sturen) en zet er filmpjes op met productdemonstraties, interviews met je vrolijkste personeel, blije klanten of jou als gedreven ondernemer. Er kan zoveel. Een letterlijk kijkje in de keuken (als je een restaurant hebt), een verslag van een evenement (beurs, proeverij, een bruiloft of feestje dat je caterde etc). Via Google Hangout kun je zelfs een live bijeenkomst uitzenden, en dat kosteloos.
- Bedenk dat technologie geen wondermiddel is. Ook al hangt je zaak vol met schermen, verspreid je de lekkerste geuren en weten je medewerkers alles van elke voorbijganger met een ingeschakelde smartphone… dan nog kopen mensen niet dezelfde dag jouw zaak leeg. Of misschien wel. Maar dan had je je logistiek niet op orde.