Communicatietrends
Vakbeurs: 9 Grote Pre’s en het belang van roddels
Vakbeurs: 9 Grote Pre’s en het belang van roddels
Met al die aandacht voor contentmarketing, blogs en vlogs, social media, marketing automation en online webinars zou je haast vergeten wat een (vak)beurs kan betekenen voor jouw bedrijf. En dat is heel veel. Hoeveel blijkt uit deze 9 Grote Voordelen plus één bonustip.Je kent de buzzwords van de hedendaagse marketing maar al te goed. Contentmarketing, blogs en vlogs, social media, online webinars, whitepapers, conversie, social branding, interne communicatie, storytelling, automatic trading, display advertsing, programmatic trading. Ga maar door. Ze zijn van groot belang, we schrijven er daarom op dit blog ook vaak over.
Met al die aandacht voor contentmarketing, blogs en vlogs, social media, marketing automation en online webinars zou je haast vergeten wat een (vak)beurs kan betekenen voor jouw bedrijf. En dat is heel veel. Hoeveel blijkt uit deze 9 Grote Voordelen plus één bonustip.Je kent de buzzwords van de hedendaagse marketing maar al te goed. Contentmarketing, blogs en vlogs, social media, online webinars, whitepapers, conversie, social branding, interne communicatie, storytelling, automatic trading, display advertsing, programmatic trading. Ga maar door. Ze zijn van groot belang, we schrijven er daarom op dit blog ook vaak over.
Vakbeurs: 9 Grote Pre’s en het belang van roddels
Multicopy Sliedrecht
- Sportlaan 361
- 3364 DK Sliedrecht
- sliedrecht@multicopy.nl
- KVK: 30105293
- Bekijk route
Neem contact op via: 0184-420010
08:30 - 17:00
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- Gesloten
- Gesloten
Vorm is essentieel
Maar naast al die content oftewel inhoud is een ander belangrijk element in communicatie ook essentieel. En dat is vorm. Inhoud kan niet zonder vorm, en vorm kan niet zonder inhoud, maar ik bedoel iets anders. De nadruk ligt in hedendaagse marketing doorgaans op de inhoud van de boodschap, de cijfers, de specificaties, de kwaliteitsnormen, de harde kanten van diensten en producten zeg maar. Terwijl de emotie in verkoop en marketing zoals je weet minstens zo belangrijk is als al die inhoudelijke, verstandelijke aspecten.
Nixon en Kennedy
Legendarisch in de vorm-inhoud-discussie is de verkiezingsstrijd tussen Nixon en Kennedy tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 1960. Ze gingen live op televisie met elkaar in debat maar de allereerste keer was Nixon erg vermoeid, vermagerd en afgepeigerd. Niet alleen door zijn uitgebreide campagnereizen maar hij had ook net een antibioticakuur ondergaan voor een zweer aan zijn knie. Kennedy zag er aanzienlijk beter uit: hij was juist uitgerust en gebruind tijdens een vakantie in Florida. Zijn donkere pak kwam tegen het lichte televisiedecor beter uit dan Nixon’s te lichte pak. Bovendien richtte Kennedy zich tot de kijkers, hij keek vaak in de camera. Terwijl Nixon zich juist concentreerde op het debat met veel inhoudelijke argumenten. Een dag later bleek uit een poll dat mensen die het debat op televisie zagen, vonden dat Kennedy had gewonnen terwijl de mensen die het debat op de radio hadden gevolgd Nixon beter vonden.
Soms gaat vorm boven inhoud
En hierin schuilt ook mede het geheim van de beurs als communicatiemedium. Minstens zo belangrijk als Wat je daar over het voetlicht brengt is Hoe je dat doet. Je performance telt zwaar en kan zelfs de doorslag geven.
De grote voordelen van een beurs op een rijtje:
- Een beurs is een persoonlijke en interactieve manier om je producten of diensten te presenteren. Face-to-face contacten zijn je allerbelangrijkste contacten, niet alleen privé maar ook zakelijk;
- Je krijgt direct reactie van je doelgroep, klanten en prospects;
- Je leert je klanten persoonlijk (beter) kennen en je komt er nieuwe klanten en prospects tegen;
- Beursdeelname is goed voor je naamsbekendheid en imago, want je laat jezelf letterlijk zien;
- Je leert ook je concurrenten beter kennen. Je ziet wat zij goed doen of juist wat jij beter doet;
- Bezoekers willen resultaat halen uit de tijd, middelen en moeite die ze in hun beursbezoek steken dus ze zoeken actief contact met jou. Het is een soort magie. Je wílt gewoon dat er iets gebeurt, je bent in de stemming, en dat leidt automatisch tot win-win-situaties;
- Jaarlijks worden wereldwijd 30.000 business-to-business-beurzen georganiseerd. En dat is niet voor niets. Een vakbeurs is zo efficiënt omdat je van te voren weet dat die beurs jóuw wereld of sector representeert. Een beurs is het enige communicatiemedium dat de juiste doelgroep automatisch en op een presenteerbladje bij jou brengt. Een persoonlijk verkoopgesprek volgt haast vanzelf;
- Je ziet en hoort op een beurs veel over nieuwe trends en ontwikkelingen, maar ook de laatste roddels – en roddels zijn zoals je weet het cement van de samenleving;
- Beurzen zijn dus veel en veel meer dan een marketinginstrument. Een beurs brengt je markt in kaart en de mensen die in die markt actief zijn. Nergens anders krijg je zoveel informatie binnen korte tijd, als bezoeker én als exposant.
- Bonus: je hebt heel veel advertentie- en communicatiemogelijkheden rondom de beurs. En daarvoor kun je al die blogs, vlogs, display advertising en social media inzetten.