Suske & Wiske komen tot leven in het Stedelijk Museum dankzij grootformaat printen
Suske & Wiske komen tot leven in het Stedelijk Museum dankzij grootformaat printen
Multicopy Venray
- Smakterweg 25 C
- 5804 AE Venray
- venray@multicopy.nl
- KVK: 73301116
- Bekijk route
Neem contact op via: 0478-820429
08:30 - 17:00
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- Gesloten
- Gesloten
Grotere proporties
Grotere proporties
Suske & Wiske zijn niet weg te denken uit de cultuur van de Lage Landen. Reden voor het Stedelijk Museum in Zwolle om een overzichtstentoonstelling te maken over de geschiedenis van het illustere tweetal en hun maker Willy Vandersteen. De tentoonstellingmakers stonden echter voor een uitdaging. Want hoe konden ze de kleine striphelden tot grotere, spannende en opvallende proporties brengen? Multicopy bracht de oplossing.
Suske & Wiske zijn niet weg te denken uit de cultuur van de Lage Landen. Reden voor het Stedelijk Museum in Zwolle om een overzichtstentoonstelling te maken over de geschiedenis van het illustere tweetal en hun maker Willy Vandersteen. De tentoonstellingmakers stonden echter voor een uitdaging. Want hoe konden ze de kleine striphelden tot grotere, spannende en opvallende proporties brengen? Multicopy bracht de oplossing.
Grootformaat printen
Grootformaat printen
Nadat de samenstellers van de tentoonstelling hun wensen en eisen op tafel hadden gelegd, vertaalden we deze in oplossingen die we op groot formaat konden printen. Zo realiseerden we complete wanden en displays, maakten we vergrotingen van tekeningen die in opvallende lijsten kwamen te hangen en verzorgden we alle communicatie van signing tot tekstborden.
Grootformaat printen
Grootformaat printen
Nadat de samenstellers van de tentoonstelling hun wensen en eisen op tafel hadden gelegd, vertaalden we deze in oplossingen die we op groot formaat konden printen. Zo realiseerden we complete wanden en displays, maakten we vergrotingen van tekeningen die in opvallende lijsten kwamen te hangen en verzorgden we alle communicatie van signing tot tekstborden.
Van grootformaat print tot driedimensionale cover
Van grootformaat print tot driedimensionale cover
Een enorme vergroting van de cover van het boek De Dulle Griet vormde de entree van de tentoonstelling. Door een deel van de afbeelding ‘uit te knippen’ en naar achteren te plaatsen, ontstond een driedimensionaal gevoel. Zo wandelden de bezoekers van de tentoonstelling als het ware een stripboek van Suske & Wiske binnen. Dit is een mooi voorbeeld waartoe een samenspel tussen de museumvormgever en onze communicatieondersteuners kan leiden.
Van grootformaat print tot driedimensionale cover
Van grootformaat print tot driedimensionale cover
Een enorme vergroting van de cover van het boek De Dulle Griet vormde de entree van de tentoonstelling. Door een deel van de afbeelding ‘uit te knippen’ en naar achteren te plaatsen, ontstond een driedimensionaal gevoel. Zo wandelden de bezoekers van de tentoonstelling als het ware een stripboek van Suske & Wiske binnen. Dit is een mooi voorbeeld waartoe een samenspel tussen de museumvormgever en onze communicatieondersteuners kan leiden.
Lat steeds hoger
Lat steeds hoger
Het geheim van de tentoonstelling zat in het feit dat we niet zomaar gebruik maakten van grootformaat printen, maar dat we samen met de klant telkens zochten naar verrassende en spannende elementen. Dat leidde tot een unieke samenwerking waarbij de tentoonstellingsmakers de lat steeds hoger konden leggen. Zo zei de vormgever van het Stedelijk museum: “De enige beperking was je eigen creativiteit. Bijna alles bleek te kunnen.” En dat is nu typisch onze manier van werken.
Lat steeds hoger
Lat steeds hoger
Het geheim van de tentoonstelling zat in het feit dat we niet zomaar gebruik maakten van grootformaat printen, maar dat we samen met de klant telkens zochten naar verrassende en spannende elementen. Dat leidde tot een unieke samenwerking waarbij de tentoonstellingsmakers de lat steeds hoger konden leggen. Zo zei de vormgever van het Stedelijk museum: “De enige beperking was je eigen creativiteit. Bijna alles bleek te kunnen.” En dat is nu typisch onze manier van werken.