Druktechnieken
DrukwerkPrinten en kopiërenDigitaal drukwerkVariabel Data printenPrinting on Demand
Banner-small

Multicopy Zeist

Communicatietrends

Blog
Sign

Hoe een bergdorpje zichzelf op de kaart zet met een billboard

Een pratend billboard op de drukste plek van Zürich zette in 2015 het rustigste bergdorpje van Zwitserland op de kaart met het meest oubollige beeld denkbaar. Een oude man met baard. En: het werkte.

Multicopy Zeist

Vandaag geopend:

08:30 - 17:00

08:30 - 17:00

Neem contact op via: 030-6921336

mail

Hoe een bergdorpje zichzelf op de kaart zet met een billboard

Een pratend billboard op de drukste plek van Zürich zette in 2015 het rustigste bergdorpje van Zwitserland op de kaart met het meest oubollige beeld denkbaar. Een oude man met baard. En: het werkte.

Multicopy Zeist

  • Huis ter Heideweg 58 bg
  • 3705 LZ Zeist
  • zeist@multicopy.nl
  • KVK: 62008404
  • Bekijk route

Neem contact op via: 030-6921336

chat
Vandaag geopend:

08:30 - 17:00

  • Maandag
  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
  • Zaterdag
  • Zondag
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • Gesloten
  • Gesloten
Aangepaste openingstijden van 15 juli t/m 2 augustus:
Maandag & dinsdag van 8.30 - 15.00 uur
Woensdag van 8.30 - 12.00 uur
Donderdag van 8.30 - 15.00 uur
Vrijdag van 8.30 - 12.00 uur

Stel je voor dat een billboard ineens tegen je begint te praten. Dat is precies wat er gebeurde in deze destijds innovatieve en interactieve merkactivatie op het station van Zürich. Zie het filmpje op YouTube.

Billboard in stationshal

De man op het billboard midden in de stationshal is het type vrolijke typische bergbewoner met baard. Hij oogt authentiek. En dat is precies wat de adverteerder in kwestie, de Zwitserse regio Graubünden, wilde uitstralen.

De reizigers op het station bleken erg gevoelig voor baardmans. Enkelen van hen lieten zich via de livestream al direct verleiden tot een bezoek aan het bergdorp Vrin. De veruit rustigste plaats in Zwitserland zette zichzelf op de kaart in de veruit drukste plek in Zwitserland, het centraal station van Zürich.

Bergsprookje

Dat dit bergsprookje, bedacht door reclamebureau Jung von Matt/Limmat in Zürich, heel veel mensen aanspreekt bewijst het aantal views van de video: ruim 900.000.

Een letterlijk sprekend voorbeeld van hoe zelfs, nee juist, een rustig gebrachte boodschap via buitenreclame door weet te dringen tot mensen. Zelfs in de drukste omgeving denkbaar.