Druktechnieken
DrukwerkPrinten en kopiërenDigitaal drukwerkVariabel Data printenPrinting on Demand
Banner-small

Multicopy Almere

Communicatietrends

Blog
Promoties

Bloemen verwelken maar promo-items blijven altijd bestaan

Bloemen verwelken en schepen vergaan maar promo-items blijven altijd bestaan. Daarom werkt een USB-stick, vulpen, zakmes of keukenmes beter dan online- of tv-reclame.

Multicopy Almere

Vandaag geopend:

08:30 - 17:00

08:30 - 17:00

Neem contact op via: 088 929 00 00

mail

Bloemen verwelken maar promo-items blijven altijd bestaan

Bloemen verwelken en schepen vergaan maar promo-items blijven altijd bestaan. Daarom werkt een USB-stick, vulpen, zakmes of keukenmes beter dan online- of tv-reclame.

Multicopy Almere

  • Mediacenter Almere (WTC 8e verdieping)
  • PJ Oudweg 4, 1314 CH Almere
  • almere@multicopy.nl
  • KVK: 39055831
  • Bekijk route

Neem contact op via: 088 929 00 00

chat
Vandaag geopend:

08:30 - 17:00

  • Maandag
  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
  • Zaterdag
  • Zondag
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • Gesloten
  • Gesloten

Alleen open op afspraak.

Door onze verhuizing en samenwerking met onze vestiging in Lelystad, hebben wij tijdelijk geen kantoor in Almere. Maar we komen graag naar jou toe om je wensen te bespreken en daarnaast staat ook onze haal- en brengservice, voor levering binnen Almere, kosteloos voor je klaar. Uiteraard proberen we de overlast zoveel mogelijk te beperken en we hopen je snel uit te kunnen nodigen om onze nieuwe locatie te bezichtigen! Wilt u een afspraak maken bel ons op 088-9290000 en we komen naar u toe.

Of het nou een pen is, een notitieblokje, een petje, een mooi tasje, mensen houden van cadeautjes. Maakt niet uit hoeveel het kost. Een leren schrijfmap of messenblok kan goed uitpakken maar een simpele pen of sleutelhanger doet het werk ook.

Op een beurs deel je uiteraard eerder balpennen of rolletjes pepermunt met logo uit, maar onderschat de kracht niet van een mooi relatiegeschenk als je bij een klant of prospect op bezoek gaat. Als het item een beetje de moeite waard is, blijf jij als gever heel lang bij hem of haar. Jaren zelfs. Uit internationaal onderzoek blijkt dat 58% van de ontvangers van relationele producten die langer dan vijf jaar gebruiken.

Ik kan dit zelf beamen. Ik gebruik al jaren een fijne zwarte Cross-pen van een industrieel bedrijf, een schrijfmap van een automerk en een USB-stick van een reclamebureau.

Promo-items hebben een hogere herinneringswaarde

Een doorsnee consument ziet uiteraard meer bedrijven en merken langskomen op TV, in kranten en tijdschriften en online maar de herinneringswaarde van promo-items ligt 15 tot 50% hoger dan die van die andere media.

Bovendien blijkt dat 70% van die items door de ontvanger zelf in gebruik wordt genomen. Vooral op kantoor en in de keuken. Op kantoor heeft 74% minstens één promotioneel item in gebruik, in de keuken zelfs 91% (en 82% meer dan twee). Sterker nog: 59% van de respondenten uit een omvangrijk internationaal onderzoek heeft op kantoor zelfs twee tot elf relatiegeschenken in gebruik – en 45% weet spontaan het merk of de adverteerder op het product te noemen. In de keuken ligt dat zelfs op 50%. En als je bedenkt dat mensen gemiddeld 9 uur op kantoor zitten en 3 tot 5 uur in de keuken, kun je maar één ding concluderen: promo-items zijn een niet te missen medium met een onschatbare stopping power.

Weet ook dat maar liefst 48% van de mensen wel meer cadeautjes van bedrijven zou willen krijgen.

Golfbal

Zelfs als het wordt weggedaan of verloren hebben promo-items nog een tweede leven. In een folder over golfballen – bedrukt met ‘uw logo’ een ‘gewild visitekaartje’ –  lees ik dat ‘een beetje speler een golfbal en dus uw logo diverse keren gebruikt’. Dat betekent ‘herhaalde exposure’. De zogeheten ‘lost and found’ zorgt ervoor dat uw golfbal meerdere eigenaren kan toebehoren, aldus de ballenleverancier.

Voordelen

De vijf belangrijkste voordelen van promotieartikelen nog even samengevat:

  1. Hoge attentiewaarde, wordt op prijs gesteld
  2. Hoge herinneringswaarde, hoger dan TV, print en online
  3. Blijft lang in gebruik, vaak jaaaaaarenlang
  4. Mensen ontvangen graag cadeautjes, maakt je sympathiek
  5. Geschikt voor elk budget, van sleutelhanger tot dure horloges.