Druktechnieken
DrukwerkPrinten en kopiërenDigitaal drukwerkVariabel Data printenPrinting on Demand
Banner-small

Multicopy Ede

Communicatietrends

Blog
Sign

Hoe een bergdorpje zichzelf op de kaart zet met een billboard

Een pratend billboard op de drukste plek van Zürich zette in 2015 het rustigste bergdorpje van Zwitserland op de kaart met het meest oubollige beeld denkbaar. Een oude man met baard. En: het werkte.

Multicopy Ede

Vandaag geopend:

Gesloten

Gesloten

Neem contact op via: 0318-304068

mail

Hoe een bergdorpje zichzelf op de kaart zet met een billboard

Een pratend billboard op de drukste plek van Zürich zette in 2015 het rustigste bergdorpje van Zwitserland op de kaart met het meest oubollige beeld denkbaar. Een oude man met baard. En: het werkte.

Multicopy Ede

  • Koningslijn 14
  • 7312 GH Apeldoorn
  • ede@multicopy.nl
  • KVK: 59042559
  • Bekijk route

Neem contact op via: 0318-304068

chat
Vandaag geopend:

Gesloten

  • Maandag
  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
  • Zaterdag
  • Zondag
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • 08:30 - 17:00
  • Gesloten
  • Gesloten

Voor dat u langs komt.

Mocht je bij ons langs willen komen, dan verzoeken wij je vriendelijk eerst een afspraak te maken, zodat wij je optimaal aandacht kunnen geven.

Stel je voor dat een billboard ineens tegen je begint te praten. Dat is precies wat er gebeurde in deze destijds innovatieve en interactieve merkactivatie op het station van Zürich. Zie het filmpje op YouTube.

Billboard in stationshal

De man op het billboard midden in de stationshal is het type vrolijke typische bergbewoner met baard. Hij oogt authentiek. En dat is precies wat de adverteerder in kwestie, de Zwitserse regio Graubünden, wilde uitstralen.

De reizigers op het station bleken erg gevoelig voor baardmans. Enkelen van hen lieten zich via de livestream al direct verleiden tot een bezoek aan het bergdorp Vrin. De veruit rustigste plaats in Zwitserland zette zichzelf op de kaart in de veruit drukste plek in Zwitserland, het centraal station van Zürich.

Bergsprookje

Dat dit bergsprookje, bedacht door reclamebureau Jung von Matt/Limmat in Zürich, heel veel mensen aanspreekt bewijst het aantal views van de video: ruim 900.000.

Een letterlijk sprekend voorbeeld van hoe zelfs, nee juist, een rustig gebrachte boodschap via buitenreclame door weet te dringen tot mensen. Zelfs in de drukste omgeving denkbaar.

    • Wij geven ondernemingen de grootsheid die ze verdienen
  • Nieuwsbrief

  • Op de hoogte blijven van de nieuwste communicatietrends en -ontwikkelingen? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!