Communicatietrends
Waarom jij als winkelier ook aan de cadeaukaart moet
Waarom jij als winkelier ook aan de cadeaukaart moet
Wie nog geen cadeaubon of cadeaukaart verkoopt moet dat zo snel mogelijk gaan doen. Hetzelfde geldt voor winkeliers die (nog) niet alle cadeaubonnen accepteren. Een cadeaubon of cadeaukaart kan je omzet namelijk een flinke boost geven. Hieronder lees je nóg 9 redenen die voor de cadeaukaart spreken.
Wie nog geen cadeaubon of cadeaukaart verkoopt moet dat zo snel mogelijk gaan doen. Hetzelfde geldt voor winkeliers die (nog) niet alle cadeaubonnen accepteren. Een cadeaubon of cadeaukaart kan je omzet namelijk een flinke boost geven. Hieronder lees je nóg 9 redenen die voor de cadeaukaart spreken.
Waarom jij als winkelier ook aan de cadeaukaart moet
Wie nog geen cadeaubon of cadeaukaart verkoopt moet dat zo snel mogelijk gaan doen. Hetzelfde geldt voor winkeliers die (nog) niet alle cadeaubonnen accepteren. Een cadeaubon of cadeaukaart kan je omzet namelijk een flinke boost geven. Hieronder lees je nóg 9 redenen die voor de cadeaukaart spreken.
Multicopy Alphen aan den Rijn
- J. Keplerweg 10-B
- 2408 AC Alphen aan den Rijn
- alphen@multicopy.nl
- KVK: 89367103
- Bekijk route
Neem contact op via: 0172–263171
Gesloten
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 10:00 - 16:00
- 10:00 - 16:00
- 10:00 - 16:00
- 10:00 - 16:00
- 10:00 - 16:00
- Gesloten
- Gesloten
Openingstijden kantoor: 10.00 uur tot 16.00 uur
Telefonisch bereikbaar (0172 – 263 171): 9.00 uur tot 17.30 uur
Per e-mail bereikbaar 24/7: alphen@multicopy.nl
Wij adviseren je altijd eerst per e-mail (alphen@multicopy.nl) je aanvraag te doen voordat je bij ons langskomt in de vestiging. Zo kunnen wij eerst een offerte maken of je een passend advies bieden. Daarna kan je het werk uiteraard ophalen bij ons op kantoor of langs komen voor een adviesgesprek. Wij hebben geen "klaar terwijl je wacht" service.
1. Je verruimt je assortiment.
Een cadeaubon is een extra artikel en zelfs een heel handig artikel. Iemand wil een geschenk kopen en kan niet beslissen welk geschenk het moet worden. Hij of zij kan de keuze geheel aan de ontvanger van de cadeaubon laten. En de schenker koopt tóch iets in jouw winkel of webshop.
2. Met een cadeaubon haal je automatisch meerdere klanten binnen.
De koper van een cadeaubon geeft de door hem of haar aangeschafte cadeaubon aan een ander, die voor jou weer een klant is. Dat is nog eens marketing. Marketing waar jij niets voor betaalt, sterker, waarvoor jij wórdt betaald.
3. De cadeaubon zorgt op een goedkope manier voor meer traffic en nieuwe (trouwe) klanten.
Een nieuwe klant die dankzij een cadeaubon bij jou een aankoop doet, is op langere termijn ook heel waardevol. Mensen zijn namelijk, nadat zij een geslaagde aankoop en een plezierige winkelervaring hebben opgedaan, trouw aan een webshop. Zo levert een cadeaubon van € 50,- jou op termijn misschien wel het vijfvoudige of tienvoudige op. Terugkerende klanten leveren nu eenmaal veel geld op omdat zij in de volgende jaren steeds meer uitgeven.
4. Mensen geven veel meer uit dan het bedrag op de cadeaubon.
Klanten die met een cadeaubon iets komen kopen in jouw winkel besteden gemiddeld drie keer zoveel als het bedrag dat op hun cadeaubon staat. Vaak is het ook wel vijf keer zoveel, zeker bij online aankopen is het totaalbedrag hoger. Dat komt door het gratis-geld-principe: het bedrag op de bon of kaart is al betaald. Dat deel is dus gratis. Veel mensen zien het bedrag van de cadeaukaart als een korting. Een lamp, jurkje of een keukenapparaat van € 60,- kost, dankzij die bon van € 25,-, ineens nog maar € 35,-.
5. Jij als verkoper verdient ook gratis geld.
Een cadeaukaart wordt afgerekend (lang) voordat het bedrag wordt besteed. Het geld is direct binnen. Dat levert voordelen voor cashflow en levert rente op. Bovendien worden lang niet alle cadeaubonnen daadwerkelijk verzilverd, of verloopt de termijn waarbinnen een bon geldig is. Daar hoef je dan geen product voor te leveren. Dat scheelt dus aan kosten.
6. Personaliseren van de cadeaukaart maakt hem nog aantrekkelijker.
Veel cadeaukaarten kunnen eenvoudig worden gepersonaliseerd. Bijvoorbeeld met een zelf te kiezen afbeelding of tekst. Dat haalt ook direct het onpersoonlijke karakter van de cadeaukaart af.
7. Een cadeaukaart is een extra marketingmedium.
In veel supermarkten zie je bij de kassa een display met de promotietekst ‘Geef eens een kaartje cadeau!’. In de display is een keur aan cadeaukaarten te vinden. Naast die van de betreffende supermarkt zelf ook van de Hema, de Restaurantcadeau-bon, De Nationale Bioscoopbon, de MediaMarkt Cadeaukaart, de iTunes en App Store-bon van Apple en de Fashioncheque. De kaarten zijn vaak met een zelf te bepalen bedrag op te waarderen.
8. Zorg dat jij zoveel mogelijk cadeaukaarten accepteert.
Naar schatting kopen Nederlanders elk jaar voor enkele miljarden euro’s aan cadeaukaarten. Daar zitten naast merk-kaarten zoals de AH Bon en Hemakaart ook algemene kaarten bij, zoals de VVV Cadeaukaart en de Fashioncheque. Daar kun je maar beter een graantje van meepikken. Niet voor niets besloten veel winkeliers na het faillissement van V&D om V&D-cadeaukaarten in hun winkel te accepteren. Zij kregen zo meer klanten binnen, meer nieuwe klanten ook en die besteedden vaak extra geld in hun winkel.
9. Het betaalsysteem achter cadeaukaarten is beproefd en simpel.
De winkelier die meelift op branchebrede cadeaukaarten staat niet direct voor hoge investeringen in allerlei afrekensystemen. De kaarten zijn vaak eenvoudig te koppelen aan je eigen kassasysteem, pinterminal en payment service provider, en kaartplatforms die realtime controle uitvoeren over saldo en geldigheid van de kaart. Dankzij die koppeling kun je ook deelbetalingen accepteren, saldo’s aanpassen en bijbetalingen eenvoudig laten uitvoeren met alternatieve betaalmethodes. Het geld minus de geldende marge wordt daarom ook snel op jouw rekening gestort.
Lees ook over de voordelen van een klantenkaart.