Communicatietrends
De noodzaak van drukwerk in 8 korte must-reads
De noodzaak van drukwerk in 8 korte must-reads
Hoe digitaal de wereld ook wordt, drukwerk blijft een belangrijke marketingtool. Niet voor niets zetten ook grote goededoelenorganisaties voor hun fondsenwerving drukwerk in als effectief wervingskanaal. Wie wil opvallen, verstuurt een papieren mailing. En nóg 7 punten waarom jij als ondernemer drukwerk niet kunt en niet wílt missen.
Hoe digitaal de wereld ook wordt, drukwerk blijft een belangrijke marketingtool. Niet voor niets zetten ook grote goededoelenorganisaties voor hun fondsenwerving drukwerk in als effectief wervingskanaal. Wie wil opvallen, verstuurt een papieren mailing. En nóg 7 punten waarom jij als ondernemer drukwerk niet kunt en niet wílt missen.
De noodzaak van drukwerk in 8 korte must-reads
Hoe digitaal de wereld ook wordt, drukwerk blijft een belangrijke marketingtool. Niet voor niets zetten ook grote goededoelenorganisaties voor hun fondsenwerving drukwerk in als effectief wervingskanaal. Wie wil opvallen, verstuurt een papieren mailing. En nóg 7 punten waarom jij als ondernemer drukwerk niet kunt en niet wílt missen.
Multicopy Spijkenisse
- Curieweg 5
- 3208 KJ Spijkenisse
- spijkenisse@multicopy.nl
- KVK: 24289052
- Bekijk route
Neem contact op via: 0181-611863
Gesloten
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 08:45 - 17:15
- 08:45 - 17:15
- 08:45 - 17:15
- 08:45 - 17:15
- 08:45 - 17:15
- Gesloten
- Gesloten
1. Papieren post is persoonlijker.
Een brief per post komt persoonlijker over dan een e-mail. Zeker als je aandacht besteedt aan de brief. Niet alleen met een goede persoonlijke aanhef, maar ook met een relevante en toegesneden persoonlijke boodschap. Zo doen veel goede doelen wervingsverzoeken aan donateurs en potentiële donateurs in de vorm van papieren brieven. Daarnaast versturen organisaties als Unicef, Oxfam Novib en KWF Kankerbestrijding naast hun digitale nieuwsbrieven geregeld een informatiemagazine aan donateurs, in print.
Liefdadigheidsorganisaties zijn er dankzij hun goed ingerichte CRM-systemen heel bedreven in om hun brieven persoonlijk af te stemmen. Niet iedereen krijgt dezelfde brief met dezelfde boodschap. De boodschap is afgestemd op eerder gedrag en op eerder aangegeven persoonlijke wensen en voorkeuren.
2. Dankzij nieuwe technieken zoals digitaal drukwerk is personaliseren makkelijker.
Dankzij digitaal drukwerk kun je veel verschillende brieven laten afdrukken tegen beperkte kosten. Wie naar een drukwerkverzorger stapt die gewend is met kleine organisaties mee te denken, profiteert van een optimaal resultaat voor een beperkt budget. Zo kunnen ook kleinere ondernemingen efficiënt drukwerk inzetten. Zeker als je dan ook nog goede, creatieve en verrassende brief- en reclameteksten kunt schrijven of laten schrijven. Daarmee kan een brief wonderen doen.
3. Papieren post heeft een hoge attentiewaarde.
In een communicatiewereld die steeds meer wordt beheerst door digitale kanalen zoals e-mail, websites, LinkedIn en WhatsApp valt post van papier extra op. Juist omdat mensen steeds minder papieren post krijgen, springen de enveloppen en brieven die ze krijgen er beter uit. Dat geldt niet alleen voor brieven maar ook voor papieren magazines, folders of brochures. Een fysiek product is zichtbaar en voelbaar tegelijk. Dus valt het meer op.
4. Papieren post heeft meer urgentie.
Papier betekent belangrijk. Oftewel: de enveloppen die mensen vandaag de dag nog krijgen, bevatten doorgaans belangrijke berichten. Een bericht – over teruggave of bijbetalen – van de belastingdienst, een bericht van het kadaster, de nieuwe polis van je inboedelverzekering, een boete van het CJIB (ja die ook)… het is onmisbare post. Post – in enveloppen – maken mensen daarom eerder open.
5. Niet iedereen is digitaal te bereiken.
Als jij je op een oudere doelgroep richt of veel oudere (potentiële) klanten hebt, zoals goede doelen maar ook aanbieders van reizen, sta-op-stoelen en trapliften, bereik je met print meer dan met e-mail. Veel oudere mensen zijn nauwelijks digitaal te bereiken. Of checken hun mail of social media niet zo vaak als jij.
6. Met drukwerk kom je op plaatsen die digitaal lastig te bereiken zijn.
Denk aan wachtkamers van huisartsen en ziekenhuizen. Evenals de leesmap bij de snackbar of afhaalchinees. Of de folderbakjes bij de apotheek en het gemeentehuis. Denk aan displays op toonbanken. Ofwel aan folders of brieven onder ruitenwissers bij evenementen.
7. Ook papier kan duurzaam zijn.
Wie ervan overtuigd is dat digitaal mailen beter is voor het milieu en het klimaat, moet bedenken dat papier en drukwerk tegenwoordig ook duurzaam is. Bij een verantwoord werkende drukwerkverzorger kun je vragen naar papier met het FCS-keurmerk. Dan weet je zeker dat de grondstof afkomstig is uit verantwoord beheerde bossen. Bovendien is papier gemakkelijk te recyclen via het oudpapier. Gelukkig zijn steeds meer organisaties en particulieren ervan doordrongen zijn dat ze afval gescheiden moeten afvoeren. Dat doe jij vast ook al.
8. Papieren post bevat zelden of nooit fakenieuws.
Facebook, Twitter en andere social media zijn in veel gevallen aangewezen media voor het verspreiden van advertenties, promoties en informatie maar dat grote voordeel kan ook het nadeel zijn. De laagdrempeligheid van digitaal maakt dat iedereen iets kan publiceren. Waardoor er veel fakenieuws op het internet staat. Print is minder laagdrempelig, en dat zorgt ervoor dat papier een meer overwogen inhoud bevat.